08/04/24

La síndica de greuges atén una trentena de persones a Olesa

L'equip de la síndica de greuges de Catalunya ha estat aquest dilluns, 8 d'abril, a Olesa de Montserrat i ha atès la ciutadania a les instal·lacions de l'Escola Municipal de Música. En total, ha rebut 9 visites presencials i 22 trucades o videotrucades.

Image
Visita de la síndica de greuges a Olesa. 8 d'abril de 2024

Fotografia de la rebuda de l'alcalde per part de la síndica de greuges de Catalunya.

Com fa periòdicament, l’equip de la síndica de greuges de Catalunya ha estat al llarg de tot el matí d'aquest dilluns, 8 d'abril, a Olesa per atendre les persones que volien fer consultes o presentar queixes sobre actuacions de l'Administració pública o d'empreses que presten serveis d'interès general (llum, aigua, gas, etc.). En total, l'equip de la síndica ha rebut 9 visites presencials i 22 trucades o videotrucades.

Fonts de l'equip de la sindicatura de greuges han detallat que les persones que han estat ateses presencialment o per trucada o videotrucada han presentat 8 queixes i han fet 31 consultes. Les problemàtiques plantejades han estat temes relacionats amb tributs, urbanisme, medi ambient i consum, entre d'altres. Totes les queixes presentades anaven adreçades a l’Ajuntament d’Olesa.    

Precisament, abans de l'inici de les visites, la síndica ha rebut a l'alcalde d'Olesa, Jordi Parent. 

L’objectiu d'aquests visites presencials és la d'acostar la institució a la ciutadania per a que conegui la seva funció, i també que els hi sigui més fàcil adreçar-li qualsevol tipus de queixa. 

L’any passat, el defensor de les persones va rebre un total de 10.300 queixes, 11.000 consultes i van fer més de 200 actuacions d’ofici. El 45 % d’aquestes queixes van adreçades a la Generalitat de Catalunya, el 40% a d’altres administracions locals, i la resta a universitats públiques i empreses.