Olesa commemora el Dia Europeu de la Mediació amb l'objectiu de potenciar la cohesió social
Cada 21 de gener es celebra el Dia Europeu de Mediació, diada per promoure la mediació i difondre-la entre la ciutadania. Olesa disposa d'un Servei de Mediació Ciutadana que treballa per a la resolució de conflictes ciutadans.
L'Ajuntament d'Olesa se suma un any més a la commemoració del Dia Europeu de la Mediació. Cada 21 de gener, es commemora l'aniversari de l'aprovació pel Comitè de Ministres del Consell d'Europa de la 1a Recomanació sobre mediació familiar. Aquesta celebració té com a objectiu fomentar els valors de la mediació (diàleg, respecte, confiança i responsabilitat) que aporten capital social i permeten progressar cap a una societat més madura i cohesionada.
Olesa de Montserrat disposa d'un Servei de Mediació per a atendre a tota la ciutadania. Lourdes Riba, la mediadora responsable del Servei de Mediació Ciutadana d'Olesa de Montserrat, explica que "la mediació és una eina per abordar conflictes en el nostre dia a dia. El principal objectiu de la mediació és cercar un espai de diàleg neutral i promoure una bona entesa entre les parts".
El Servei de Mediació visita les escoles i instituts olesans per ensenyar els valors de la cohesió social als infants i joves. Lourdes Riba i Elena Fita, mediadora responsable del Servei de Mediació Ciutadana d'Esparreguera, comenten que "la innocència dels infants ens fan obrir els ulls als adults i veure les coses d'una altra manera".
En aquest sentit, i per donar a conèixer el servei i commemorar el Dia Europeu de la Mediació, el Servei de Mediació Ciutadana ha organitzat una xerrada-taller. Un espai de reflexió entre pares i mares que vulguin aprendre i compartir experiències viscudes en la convivència familiar. S'oferiran eines i estratègies per afrontar aquests problemes del dia a dia i tractar amb els fills i filles. L'acte serà el 22 de gener, a les 17 h, a l'Auditori de la Casa de Cultura.
Un servei gratuït en marxa a Olesa des del 2010
El Servei de Mediació Ciutadana d’Olesa es va engegar el 2010. La tipologia de conflictes que atén el Servei de Mediació és variada. Es tracten conflictes veïnals (sorolls, neteja, mals entesos, animals, instal·lacions, humitats, etc.), conflictes comunitaris (problemes que involucrin tota l'escala d'un edifici), conflictes de barri o relacionats amb l’espai públic (entre diferents edificis o en relació a espais comuns, bars, locals comercials, etc.), conflictes educatius (escoles, instituts, bullying escolar), conflictes amb/entre joves, conflictes familiars (inter-generacionals, separacions i divorcis, herències, conflictes avis-fills), conflictes d’activitats econòmiques (lloguers, consum), i conflictes associatius (originats en el si d’una associació, o entre vàries entitats, o entre entitats i ciutadans/nes).
Les persones interessades a accedir al Servei de Mediació Ciutadana podeu contactar demanant cita prèvia a la recepció de l’Ajuntament o també es pot trucar al 93 778 00 50 (extensió 4020) o bé al telèfon mòbil 648.04.29.11 o al correu electrònic mediaciociutadana@olesademontserrat.cat. L’horari del Servei de Mediació Ciutadana és tot els dimarts i dimecres de 9.30 a 19.30. És un servei gratuït.