Dilluns 8 d’abril, la síndica de greuges serà a Olesa
L'equip de la síndica de greuges de Catalunya serà a Olesa de Montserrat per atendre totes les consultes de la ciutadania.
L'equip de la síndica de greuges estarà a Olesa dilluns 8 d'abril, de 9 h a 14 h
El proper dilluns 8 d’abril, l’equip de la síndica de greuges de Catalunya serà a Olesa des de les 9 h i fins a les 14 h, per atendre totes les persones que vulguin fer consultes o presentar queixes sobre actuacions tant de l'Administració pública com d'empreses que presten serveis d'interès general (llum, aigua, gas, etc.).
Jaume Saura, adjunt de la síndica ha explicat que l’objectiu de la visita presencial “és acostar la institució a la ciutadania per a que ens coneguin, que coneguin la nostra funció, i també que els hi sigui més fàcil adreçar-nos qualsevol tipus de queixes. Les més habituals son temes administratius per falta de resposta a peticions fetes a l’administració, i també temes concrets de salut, infància, serveis socials o accés a l’habitatge”
Des de l’equip del síndic animen a totes aquelles persones que tenen una disconformitat amb l’administració o les empreses que presten llum, aigua, gas a que els adrecin les seves queixes “ja sigui perquè no han obtingut resposta a la seva consulta o perquè creguin que hi ha hagut mala praxis. Nosaltres estudiem cada cas per saber si hi ha hagut una irregularitat per part de l’administració o l’empresa que s’ha de corregir, o si l’actuació ha estat correcta, llavors es tanca la queixa i se li explica al ciutadà. És un procés àgil. Les nostres resolucions no son vinculats, tenen valor de recomanacions” ha explicat l’adjunt a la síndica.
Les visites es poden fer presencialment o per via telemàtica. Les visites presencials a Olesa s’atendran a l’Escola Municipal de Música, a la Casa de Cultura ( carrer de Salvador Casas, 26).
Prèviament, es pot concertar l'entrevista:
-al telèfon gratuït 900 124 124
-per correu electrònic citaprevia@sindic.cat
-al web visita.sindic.cat
-a través del codi QR del cartell
L’any passat, el defensor de les persones va rebre un total de 10.300 queixes, 11.000 consultes i van fer més de 200 actuacions d’ofici. El 45 % d’aquestes queixes van adreçades a la Generalitat de Catalunya, el 40% a d’altres administracions locals, i la resta a universitats públiques i empreses.