Com ha passat en totes les corporacions que tenen uns quants segles de vida, els documents que s’anaven produint al Comú de la Vila no foren recollits i guardats ordenadament en un local fins que les exigències de la vida corporativa ho van determinar.
Olesa no fou un cas a part. El lligam històric entre la notaria, la batllia i la universitat de la vila, fa creure que els fons notarial i municipal es guardaven a les dependències de l’Ajuntament, situat al castell d’Olesa (actualment, Parròquia de Santa Maria).
No és fins a l’any 1913 que la documentació, que era dispersa a diversos llocs, és aplegada i dipositada en una habitació construïda especialment per a arxiu.
L’any 1933, l’Ajuntament va adquirir l’edifici de l’antic Hotel Gori per instal·lar-hi les noves dependències municipals. Així, fou remoguda tota la documentació que hi havia a l’antiga cambra i fou dipositada en una dependència del nou edifici, coneguda pel nom d’Arxiu.
Actualment, des de l’any 2009, l’arxiu està situat al soterrani de la casa de cultura.
Serveis:
- Orientació en la recerca i consulta de la documentació
- Reprografia (sempre i quan el tipus de document ho permeti)
- Reproducció de fotografies (sempre i quan els drets d’autor ho permetin)
En els serveis de reprografia i reproducció de fotografia s’aplicaran les taxes vigents corresponents.
Horari de consulta:
De dilluns a divendres de 9.00 a 14.00 h
Del 15 de setembre al 15 de juny també els dijous de 16.00 a 19.30 h
Cal demanar cita prèvia enviant un E-mail a: arxiu@olesademontserrat.cat